The skin you are in.

22/05/2015

Untitled

Saan usein kavereilta, ja teiltäki, kehuja ihostani, kiitos siitä! Tämän teeman tienoilta joku teistä kysyi multa jos voisin tehdä iho-postauksen/miten hoidan sitä. Tykkäsin ideasta joten tässä teille postaus mun ihosta ja ihonhoidosta! Muistakaa että tässä postauksessa kertomani asiat ovat mun mielipiteitä ja toimii juuri mun iholle, ei ehkä kaikkien, en siis ole mikään asiantuntija.

Vähän faktaa mun ihosta

Yllä olevassa kuvassa mulla ei ole yhtään meikkiä, eli tuolta mun iho näyttää. Mulla on "normaali" iho, siinä merkityksessä että se ei ole kuiva, herkkä eikä rasvainen. Mulla ei ole ollut aknea ja finnejä on aika harvoin. Kesällä saan pisamia.

Hyvän ihon A ja O

Vaikka se kuinka kliseeltä kuulostaakin niin kauneus tulee sisältäpäin, kirjaimmellisesti. Ihan perus jutut on kaikkein tärkeimpiä ihonhoidossa. Jos esim polttaa tai syö kauheasti roskaruokaa on turha toivoa että millään rasvoilla ja naamioilla saisi ihon kauniiksi.
Mun iho pysyy kauniina kun juon paljon vettä, urheilen ja syön terveellisesti. Jos noi kolme asiaa on kunnossa niin musta tuntuu että koko elämänlaatu paranee. Koitan myös olla käyttämättä meikkiä turhaan. Koska mulla on niin hyvä iho käytän esim. meikkivoidetta vain jos olen menossa jonnekkin juhliin tms. Paljon meikin käyttö nimittäin tukkii ihohuokosia ja väsyttää ihoa, ainakin minä olen kiinnittänyt siihen huomion.

SAM_4604

Kosteutus

Noiden perus juttujen jälkeen mulle tärkein on kosteutus. Itse rasvaan koko kropan aina suihkun jälkeen, naaman rasvaan myös joka pesun jälkeen. Naamarasvana käytän kuvassa näkyvää Nivean softia, tosi halpa mutta täyttää naamarasvan perus vaatimukset. Vartalolle käytän Doven body lotionia. Olen ihan äskettäin alkanut käyttää silmänympärysvoidetta, käytän kuvassa näkyvää Diorin HydrAction rasvaa. Toi löytyi meiltä kotoota ja on ainoa jota olen kokeillut, joten älkää menkö sitä ostamaan jos olette hankkimassa voidetta, löytyy varmasti ihan yhtä hyviä halvempiakin. Silmänympärysvoide ei missään nimessä ole mikään must-have, mutta se on kyllä tehnyt mun silmienaluset pehmeämmiksi ja sileämmiksi.
Huulet pitää myös muistaa rasvata, käytän kuvassa näkyvää Elisabeth Ardenin 8h creamia huulille.

SAM_4613

Puhdistus

Naaman puhdistus on todella tärkeää, ainakin jos käyttää meikkiä. Itse käytän puhdistukseen kuvassa näkyvää Herbinan puhdistuvaahtoa. Käytän myös kasvovettä, juuri nyt se on loppu joten olen etsimässä jotain uutta, kommentoikaa jos teillä on hyviä vinkkejä!
Kuorin myös ihoni kerran viikossa. Olen huomannut että se antaa iholle raikkaamman ulkonäön, luultavasti koska kaikki kuoleet ihosolut kuoriutuu pois.

Suosi luonnollista

Kuten ehkä huomaatte kaikki maininneeni tuoteet ovat todella perus tuotteita. Tämä siksi koska  yritän välttää tuotteita jotka sisältävät alkoholia, vahvoja hajusteita ja keinotekoisia väriaineita. Teen niin koska tuntuu tyhmältä laittaa turhia keinotekoisia aineita iholle, tai alkoholia.


Eli koko mun ihonhoito rutiinista voisi kai sanoa että keep it simple and healthy. Ei pidä kikkailla liikoja, kohtuullinen huolenpito on hyvä.
Propsit muuten sille joka jaksoi lukea loppuun asti, vaikka kuinka yritin lyhentää niin tästä tuli aika pitkä postaus. Mutta mikäs siinä kun on tärkeästä aiheesta kyse. Toivottavasti tämä postaus oli teille hyödyllinen ja saitte jotain hyviä vinkkejä.
Olisi kiva jos kommentoisitte teidän omia hyviksi havaittuja ihonhoito tuotteita tai kikkoja!

2 comments

  1. Vautsi sun iho on kyllä ihan tosi kaunis! :)

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© Emma Hirvonen. Design by Fearne.